pagines web terrassa

Aconseguir ser el tema del moment és temptador, però sol ser necessari avorrir els usuaris més lleials a la marca amb un bombardeig de missatges genèrics, afirmen experts de l'agència Woo Mitjana.
 
Sovint, l'èxit d'una marca a Twitter es mesura per la quantitat de seguidors que té i també per les vegades que ha aconseguit ser Trending Topic (TT), el tema del moment. Però, per què algú consideraria desaconsellable convertir-se en l'assumpte més comentat del moment, amb la visibilitat que això implica?

Per als analistes de Woo Mitjana, l'èxit d'una comunitat de fans a Twitter radica en un nucli dur molt reduït de seguidors. Es tracta d'uns pocs usuaris, que és estrany que superin l'1% del volum de la comunitat. No obstant això, per les seves característiques de lleialtat, capacitat d'influència, caràcter actiu i coneixement del sector, constitueixen el cor social de la marca. És el que els anglosaxons anomenen la core audience.

L'estratègia d'un community manager sempre hauria d'estar centrada en aquest nucli dur. És essencial satisfer aquest grup, mantenir entretingut i atès i fer als seus integrants sentir-se importants. La core audience vol contingut de qualitat, exclusiu, primícies, espais de participació i possibilitat d'aprofundir en la matèria, ja sigui música, esport, cultura ... Ells són els que van a fer gran la marca.
 
Com és sabut , per ser TT les empreses es veuen sovint obligades a sortir dels seus temes habituals i entrar en corrents de conversa més generals . En suma , han de trair a un nucli dur que espera contingut especialitzat . En lloc d'això , ha d'aguantar un bombardeig de missatges genèrics i la incorporació a l'ecosistema social de la marca d'usuaris que ni coneixen ni els importa les regles ni els temes de la comunitat .

Ibai Cereijo , director de Woo Mitjana i ponent de la conferència El lideratge iberoamericà en música electrònica i xarxes socials , en què reflexionarà sobre aquest assumpte, afirma : "Molts community managers orienten tota la seva estratègia a ser TT . Es fixen més en aconseguir grans xifres de difusió que en formar i consolidar una comunitat de fans compacta i útil . Acaben avorrint i defraudant al seu nucli dur amb tal d'arribar a un gran públic que va a oblidar de la marca en 5 minuts , així que sorgeixi el proper gran TT , ja sigui sobre els papers de Bárcenas , sobre Paquirrín o un partit de futbol " .

En el fons , prossegueix Cereijo , "no hem superat encara la temptació d'aconseguir gratis milers o desenes de milers de seguidors en un cop de sort . Però, de què serveix incorporar milers de seguidors amb un TT si l'endemà no et van a ajudar ni a expandir el teu contingut , ni a recomanar el teu producte ? Les comunitats de fans han de ser , sobretot, útils . la mida de la comunitat no és un fi , és un mitjà per aconseguir un fi " .

El V Congrés Iberoamericà de Cultura tindrà lloc entre el 20 i el 22 de novembre , sota el lema Cultura digital , cultura en xarxa . Es tracta de la trobada cultural multidisciplinari més important que involucra als països de Llatinoamèrica , Espanya i Portugal . El seu programa recull conferències i debats sobre política cultural , literatura , edició de llibres , cinema , música , teatre i noves expressions culturals . Després de quatre edicions celebrant-se en Amèrica del Sud , l'esdeveniment recala per primer cop a Espanya , a la ciutat de Saragossa .