pagines web terrassa

La teva pàgina web va ser dissenyada i programada per un cosí teu de Cuenca que és molt traçut? Tens una pàgina web perquè totes les empreses tenen una? La vas fer sense formular objectius? Saps quantes visites reps al lloc web i d’on procedeixen? Vols obrir un perfil a Facebook o Twitter però no has revisat la teva pàgina web en els últims 5 anys?

Si has respost “Sí” a gairebé totes aquestes preguntes, potser la teva pàgina web no estigui contribuint a la bona marxa del teu negoci.

Mantingues la calma, no està tot perdut …. Infinitat d’empreses que realitzen competitive bidding per a l’execució de la seva pàgina web escullen al seu proveïdor en funció del preu. Serem valents i anem a cridar fort i alt: el preu SÍ està lligat fermament a la qualitat i resultats d’un lloc web!

És la nostra intenció mostrar-vos les raons per les quals una web de qualitat no pot costar quatre duros, llevat que tu mateix facis una sèrie de treballs previs abans que el teu agència comenci amb les tasques de disseny i programació. Per això podem destacar algunes pautes i recomanacions.

Investiga les webs de la competència
És sorprenent descobrir quantes coses pots aprendre navegant per les pàgines dels teus rivals!
Hi trobaràs idees brillants, i moltes altres que et faran alleujar aquest sentit de culpabilitat per tenir el teu web desactualitzada, per la seva escassa usabilitat o qualitat: notícies desactualitzades, programacions en flash, dissenys obsolets … i molts factors que et faran obrir bé els ulls per no repetir aquests errors en la teva pròpia web.

Estudia el teu posicionament SEO
Existeixen nombroses fórmules per saber si el teu web està ben posicionada davant la competència, com l’estudi de paraules clau a Google Adwords, auditoria SEO, entre altres.

Fixa objectius
Agafa paper i llapis i pensa quins motius et porten a tenir una pàgina web: Vols aconseguir clients? Vols aconseguir notorietat? Vols crear una comunitat? Vols vendre? … Infinitat d’objectius diferents donen lloc al següent pas:

Com vas a aconseguir complir el teu objectiu? Traça estratègies
Quan els teus objectius han estat definits, escriu pas per pas les mesures a prendre: continguts a destacar, estructura web, com vas a dirigir el visitant a les seccions amb més interès estratègic, etc.

Plantejament d’estructura i continguts
Ja saps què vols fer i com ho faràs, així que és hora de posar fil a l’agulla i definir l’estructura més apropiada i alineada amb els teus objectius.
Si el teu pressupost és ajustat no podràs contractar un assessor lingüístic, així que dedica un temps generós a escriure els textos, utilitza un bon llenguatge i revisa faltes d’ortografia.
Finalment recorda que el disseny ha d’anar d’acord amb la teva imatge de marca. No t’inventis nous colors corporatius o logotips, tret que vulguis fer un restyling!

Briefing a l’agència
Perquè tot surti perfecte, has de dedicar un temps a escriure un resum clar de tot això: anàlisi de la competència, objectius, estratègies, estructura plantejada i continguts i imatges a incloure per posteriorment, posar-les en comú amb dissenyador i programador.

Quantitat, qualitat i ordre de la informació del treball seran claus perquè el projecte sigui executat en condicions òptimes de temps i seguint fermament teus pautes marcades.

Llançament i control
Setmanes de treball i esforç no poden tirar-se per la borda. Per això, un cop la teva web sigui penjada al servidor has de portar un control periòdic dels resultats obtinguts.

Quantes persones visiten la teva web? ¿Procedeixen de cercadors o tràfic directe? ¿Quin ha estat el recorregut que han realitzat pel site? Quant temps han estat? Has manejar i interpretar aquestes dades per realitzar accions correctores si fos necessari.

Cuantifiquem …
Ja sabem què hem de fer perquè la nostra pàgina web sigui efectiva i compleixi objectius.
Pel que ens veiem obligats a tornar a la pregunta inicial …
Quant de temps pot portar fer les 7 tasques que hem plantejat, dos, tres, quatre setmanes? Tens coneixements i experiència en anàlisi, traçat d’objectius i estratègies? Quant val el teu temps? Pots desocuparte dels teus obligacions laborals per dedicar aquest temps de qualitat a la teva pàgina web?

Si la resposta és no, i has llegit aquest article fins al final, comprendràs que les agències especialitzades no poden permetre cobrar quatre duros per fer una pàgina web de qualitat.