pagines web terrassa

Què és la ràtio de rebot d'un lloc web i com fer-ho baixar
 
La ràtio de rebot o bounce rate és el nombre de persones que arriben al lloc web però no navega per ell, dividit pel total de visites del lloc web.

És a dir, reflecteix visites que no fan res a la nostra web, llevat potser, de llegir... (encara que d'això últim no podem estar segurs). Ja que si no cliquen enlloc Google Analytics, o el sistema d'analítica que estiguem utilitzant, no pot calcular quant de temps s'han estat en el lloc i els compte com a rebot.

El nostre ràtio de rebot mai hauria d'excedir el 40% ... si es sobrepassa aquesta xifra és que alguna cosa va malament. Les causes poden ser les següents:
  1. Les visites que arriben a la nostra web, no formen part dels segments del nostre públic objectiu i per tant, no els interessa la nostra pàgina ... i se'n van -> els usuaris que arriben d'una campanya publicitària mal feta o fraudulenta estarien en aquest subconjunt , però també estarien aquí usuaris que arriben per SEO realitzat sense objectius clars.
  2. Els preus dels nostres productes estan fora de mercat, i per tant, els usuaris els miren i se'n van.
  3. La web és massa lenta ... i per tant aguanten la descàrrega d'una pàgina però s'ho pensen 2 cops abans de seguir navegant.
  4. L'usabilitat del nostre lloc web és pèssima i els usuaris no saben què cal fer per seguir navegant o per llegir més informació.
  5. Els usuaris estan navegant per un dispositiu mòbil i no disposem de versió per a aquest tipus de dispositius o la nostra web no és responsive (que s'adapta automàticament a qualsevol resolució de pantalla).
  6. El disseny és poc professional i per tant, la imatge que transmet la nostra empresa també. Els usuaris no ens prenen seriosament i se'n van.
Com millorar la ràtio de rebot d'un lloc web

Observant les causes ja podem intuir com fer disminuir la ràtio de rebot:
 
  1. Abans de plantejar el nostre SEO i les nostres campanyes de publicitat online (SEM i la resta) hem de tenir clar qui és el nostre públic objectiu, quins segments el conformen, com són les persones que formen part del segment, què buscaran a Google, quins llocs web visitaran, etc ... és a dir, hem de realitzar una bona anàlisi de màrqueting abans d'executar qualsevol tipus d'acció.
  2. Abans de plantejar qualsevol acció hem de realitzar una bona anàlisi de la competència. Hem de conèixer quins són els preus de la competència, la seva proposta de valor, què ens diferencia d'ella... D'aquesta manera, encara que els nostres preus siguin superiors podem argumentar per què els usuaris haurien de comprar els nostres productes i no els dels nostres competidors.
  3. El lloc web hauria de ser testejat per algú. El problema de la velocitat i el problema de la usabilitat podrien haver estat detectats amb un beta-tester (algú que prova el nostre lloc web abans de publicar la seva versió definitiva). Amb un bon test també detectaríem falta de persuasió o falta de concreció de l'objectiu del lloc web. Així que és 100% recomanable que quatre o cinc persones que no coneguin la web, la testegin davant nostre i puguem observar què fan, com naveguen i en què es fixen.
  4. En aquests moments està fora de lloc no plantejar-se tenir com a mínim un web responsive. Estaríem perdent gairebé el 30% de les visites (depèn del sector en què ens moguem, en Turisme, estaríem perdent molt més).
  5. Un lloc web corporatiu ha de reflectir una imatge 100% professional. Actualment, amb la gran quantitat de platillas de pagament per WordPress, Joomla, Magento o qualsevol altre gestor de continguts, no hi ha excusa per no gaudir d'un disseny professional a la nostra pàgina web.
Així que ja ho saps ... revisa aquests 5 punts i assegura't que la ràtio de rebot del teu lloc web és el correcte.