pagines web terrassa

En les properes setmanes arribarà a Catalunya Twitter Analytics, el sistema d’estadístiques de la xarxa social que oferirà dades als usuaris sobre la seva activitat en aquesta plataforma. A dia d’avui, les estadístiques de Twitter només estan obertes als usuaris d’Estats Units, però es preveu que a curt plaç es facin extensives també als usuaris europeus. Com funciona, però, Twitter Analytics?

Per accedir a Twitter Analytics es pot fer des de l’adreça analytics.twitter.com. Un cop allà, tenim tres tipus de dades a analitzar: Tuits, Seguidors i Targetes de Twitter.

D’entrada, quan accedim a l’eina apareix una cronologia amb l’impacte de tots i cadascun dels tuits publicats al compte (favorits, retuits i respostes). A més, també és possible veure en forma de gràfic l’evolució de seguidors del compte (nous seguidors i usuaris que ens han deixat de seguir), i una evolució també del nombre de mencions.
 
D’altra banda, Twitter ofereix a la pestanya Seguidors informació sobre el perfil d’usuari que segueix el nostre compte. Així, hi trobem l’ubicació geogràfica per països, la proporció home-dona o els interesses principals dels nostres seguidors.
 
La pestanya de Targetes està dedicada a la publicitat, i s’hi inclou informació sobre el rendiment dels anuncis publicats a la plataforma, com ara el número de clicks, etc.
 
Font: initec